Drakensbergen, Golden Gate NP - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu Drakensbergen, Golden Gate NP - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu

Drakensbergen, Golden Gate NP

03 September 2018 | Zuid-Afrika, Winterton

Na het ontbijt bij Colin rijden we richting de Drakensbergen. We beginnen in Monk's Cowl. Dat ligt in het Giants Castle gedeelte van de Drakensbergen. Onderweg komen we al bekende plekken tegen, Durban, Pietermaritzburg, Hilton.

De rit er naartoe is best lang, maar dat wisten we van tevoren. Om 17.00 uur komen we pas op de camping aan. Het kantoortje waar je je moet melden is net dicht, maar bij de security van de camping mogen we door.

Er staan nog twee mensen met een caravan op de camping. Voor de rest is het leeg. Reserveren was niet nodig geweest, denken we zo. We vinden een plekje en binnen het uur wordt het licht uitgedaan. we eten nog wat en gaan op tijd naar binnen. Zodra de zon weg is, wordt het snel kouder. Dat was in het Krugerpark ook zo, maar dan is het niet erg als je op tijd naar bed gaat, want de volgende dag sta je vroeg op. Nu is het anders. We hadden graag nog even buiten gezeten. Nu wordt het zo snel koud, dat er niets anders op zit om vroeg onder wol te kruipen. Maar 'snachts wordt het nog kouder. Waar het in het Krugerpark nog een graad of 10 was, is het nu rond nul-punt. we slapen slecht van de kou. Zelfs Mart die wel wat gewend is. De camper is niet geisoleerd en de wind staat op de ramen. We krijgen er een zere rug van de kou. Om half 7 gaan we er maar uit. De zon komt op en we gaan met twee truien aan in de zonnestralen staan. En hete koffie, natuurlijk. Je krijgt wel mooie plaatjes.

De andere mensen naast ons, gaan die dag naar huis. Die vonden het te koud. En dan is de camping leeg. Jammer want juist een beetje aanspraak op een camping is zo leuk.

We besluiten om ook weg te gaan. We zouden twee nachten blijven, maar nog zo'n nacht en we zijn gebroken. Dat is toch niet de bedoeling van een vakantie.

Aan de andere kant van de berg, het Royal Natal gebergte, ligt de andere camping waar we twee nachten heen zouden gaan. Maar ook daar is het koud. Dat wordt dus niets. Daarna zouden we vrijdagnacht nog een nachtje in Golden Gate NP zitten, daar is het ook koud.

We besluiten om een kamer in het hotel van het Golden Gate NP te boeken. Lekker warm douchen en een warm bed.

We rijden wel via de Royal Natal en dus het Amphitheater, naar Golden Gate NP. Het hotel is heerlijk warm. En de douche zo mogelijk nog meer. We knappen er helemaal van op. De zonsondergang is prachtig.

Maar wat nu te doen met de extra dagen. We besluiten naar een hotel in Pretoria te gaan. Daar zijn we al vaker geweest. De bedoeling is dat we dan een dagje Pretoria onder leiding van een gids gaan doen. Pretoria hebben we eigenlijk nooit echt goed gezien. Daarnaast kunnen we nog een dagje Johannesburg doen met een hop on - hop off bus. De vorige keer dat we dat gedaan hebben, zijn we nergens uitgestapt. Nu willen we graag het Apartheidmuseum gaan bezoeken.

Maar dat is pas morgen.

• 06 September 2018 - 21:11

Gerda:

Heeeeee. Vakantiegangers,

Lekker dicht bij elkaar is ook wel eens leuk.

Oke..niet zoveel dagen achter elkaar...maar het versterkt wel jullie band...haha

Geniet nog ff en goede terug vlucht....enne....hier mag je ook weer dicht bij elkaar