Zuid-Afrika Knysna-Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika Knysna-Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika Knysna-Oudtshoorn

Door: Mart

14 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

‘s-middags klaart het helemaal op en gaan we richting het restaurant om de wandeling naar de Suspension Bridge te maken. Het is zondag en het blijkt een nationale attractie. Je loopt in colonne naar boven. Daarna gaan we even het ‘restaurant’ in. het echte restaurant is een paar maanden geleden afgebrand en ze hebben nu een tent neergezet zodat er toch geserveerd kan worden. toen we hier 6 jaar geleden waren, waren ze net het restaurant aan het renoveren en konden we er ook niet terecht. Toeval?
De rest van de dag doen we rustig aan.
Na het ontbijt de volgende ochtend, gaan we via een alternatieve route naar Knysna. Dat ligt bijna om de hoek, maar wij gaan terug naar de R62 en gaan bij Avontuur de Prince Alfred’s Pass op. En wat een avontuur was het. De verharde weg, gaat na 1 km over in een gravel weg. Daarna wordt het op de pass zelf, een mix van gravel, zand, kuilen en blubber… dit duurt zo’n 30 km. Volgens de kaart zouden we allang weer een verharde weg moeten hebben.
Na 30 km komen we op de splitsing: naar Plettenberg (wat de bedoeling was) of rechtstreeks naar Knysna. Rechtstreeks naar Knysna dus. En weer 40 km gravel, zand, kuilen en blubber. Uiteindelijk hebben we na 70 km weer verharde weg. We zijn er erg blij mee. de rest van de route loopt makkelijk via de ‘snelweg’.
In Knysna vinden we snel de camping. De eigenaresse stond toevallig naast ons in Storms River, dus we zijn aangekondigd. We zetten de camper neer en gaan ’s-Avonds uit eten op de Waterfront.
De volgende ochtend gaan we op tijd weg, want we gaan via Plettenberg (toch nog). Mart kan om 9.30 uur mee met een dolfijnentoer, Ik blijf aan wal. Veel dolfijnen gezien en gefilmd. En natuurlijk de 100 stinkende zeehonden
Na afloop gaan we op de Lookout wat eten en vertrekken we naar Oudtshoorn over de snelweg. Met een pass, natuurlijk, maar wat kan er misgaan als deze in de snelweg zit? Niets dus, behalve dat de snelweg door dorpjes loopt, verkeerslichten, rotondes en wandelaars heeft.
In Oudtshoorn lekker op een grote beschutte plaats de camper neergezet. We blijven hier twee nachten. Morgen gaan we de Swartberg Pass doen, die een hele dag gaat duren, maar volgens de receptie prima te doen is, het heeft hier al een tijdje niet geregend.
Op naar morgen dus.

• 15 Februari 2017 - 09:07

Karin:

Hallo Mart en Minca,

Wat leuk om jullie te volgen. De foto's zijn prachtig.

Groetjes Karin en Eric