Zuid-Afrika Storms River - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika Storms River - Reisverslag uit Stormsriviermond, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika Storms River

Door: Mart

12 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Stormsriviermond

We blijven 1 nacht in Jeffrey’s Bay. Dan rijden we via de oude snelweg ‘R62’ die naar Kaapstad leidt, naar Storms River Mouth. Onderweg komen we een leuke eettentje tegen ‘the sweaty Dutchman’ . Hans is Nederlander die al 12 jaar in Zuid-Afrika woont. Sinds een paar jaar heeft ie een oud cafeetje omgebouwd tot leuke eettent. De gidsen weten hem ook te vinden zodat hij veel aanloop heeft van toeristen. We eten daar een echte Nederlandse pannekoek. En de koffie is heerlijk.
Bij de storms river stoppen we bij de brug, die Mart oploopt. Daarna rijden we door naar onze camping aan de Storms River Mouth. Weer een camping in een NP, waardoor het lekker druk is. Er staat zelfs een rij om naar binnen te kunnen. Maar omdat we ‘overnight’ gasten zijn, mogen we in de korte rij We hebben om een schaduwplekje gevraagd, maar het meisje achter de balie kan ons niets beloven. Ze krijgt een plek toegewezen via de computer. Gelukkig is dit meisje redelijk meedenkend en ze verplaatst ons naar een andere plek. Officieel zonder uitzicht, maar toch is het niet een verkeerde plek, mét schaduw.
’s-Avonds gaan we aan de braai (barbecue).
De volgende ochtend regent het eerst een tijdje, maar rond een uur of half 11 is het alweer droog en kunnen we voor de camper zitten.

• 12 Februari 2017 - 13:31

Jan Komen:

Lekker vuurtje Martien , en wat een mooie plek om te kamperen bij de zee. Ik zie nog geen zwemfoto's ????

Gr. Jan en Marja

• 12 Februari 2017 - 13:33

Anne-Riet:

wauw, wat ziet het er allemaal mooi uit. Leuk om het allemaal te lezen.

• 12 Februari 2017 - 19:50

Rob En Willeke:

Veel herkenbaarheid in jullie verslagen. Leuk hoor, haalt bij ons ook weer herinneringen op. Geniet nog even van al dit moois.