Zuid-Afrika Camdeboo NP - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika Camdeboo NP - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika Camdeboo NP

05 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

De ochtend drive begon erg koud. Je hebt niet in de gaten dat je eigenlijk in een soort van woestijn zit. en als je dan om 6 uur in een open jeep zit, dan kan het best koud zijn. gelukkig maakt de schitterende omgeving het goed. en als kers op de taart zien we ook nog een mannetjesleeuw liggen.
Na de ochtenddrive gaan we op ons gemak rijden en stoppen we onderweg om even te ontbijten. Weer een lange saaie weg, warm, zo’n 35 graden, zodat de airco van de camper het ook niet meer trekt. We komen op tijd aan in Graaff-Reinet, het plaatsje waar het Camdeboo NP omheen ligt. Graaff-Reinet ligt nog steeds in de Karoo, het oostelijke gedeelte daarvan en wordt ook wel ‘Juweel van de Karoo’ genoemd. Het is het vier na oudste Europese stadje in Zuid-Afrika. Het stadje heeft Kaap-Nederlandse huizen en Victoriaanse villa’s. leuk om doorheen te gaan.
We zoeken al gauw de schaduw van de camping op. We blijven hier twee nachten.
De volgende ochtend maken we een ochtendrive met onze eigen camper. Dat kan hier makkelijk. Het heeft alleen erg geregend, dus er hangt een behoorlijke nevel. Daardoor is de ‘vallei van verlatenheid’ niet te zien, die gaan we morgen nog bekijken. Maar verder is het hier erg mooi en groen.

• 05 Februari 2017 - 20:03

Gerda:

Leuke foto's. Leuk weer om te zien....we zitten er ook weer een beetje.

Bevalt het goed,wat kortere afstanden , dus niet de hele dag rijden.

Ben benieuwd waar jullie camperplaatssloten was in Graaff Reinet, wij stonden toen bij iemand in de tuin.

Zijn jullie de kerk in geweest.

Veel plezier nog.

Rij voorzichtig,,groetjes Arie en Gerda

• 10 Februari 2017 - 19:35

wij stonden bij Graaf-Reinet op het park zelf, dus binnen de hekken. lekker veilig:-) en nee we zijn niet in de kerk geweest. het was 44 graden dus we wilden alleen maar onder een boom met een drankje staan...