Zuid-Afrika deel 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika deel 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu

11 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid-Afrika deel 3

We gaan vandaag naar de Cango Caves.  Het blijkt nogal ongelijk en veel klimmen. Niets voor het pootje van Minca dus. Mart gaat alleen met de groep mee. Erg mooi, zie foto's

Daarna gaan we naar Karusa,  dat is een wijnhuis in de buurt. Ze hebben daar dessertwijnen die Minca proeft. We nemen 3 flessen van de rode en witte dessertwijn mee.

‘S-avonds gaan bij de Karoopot eten, die hebben een shuttlebus,  we kunnen dus allebei aan een wijntje. Het voorgerecht is gerookte krokodil. Het hoofdgerecht is een struisvogel stoofpotje, erg lekker.

De volgende dag rijden we op ons gemak naar Montagu.  Onderweg stoppen wij bij the Rose of the Karoo voor een ontbijt. Een hele mooie tuin en erg relaxed (en lekker).

In Montagu is het erg warm, warmer dan in Oudtshoorn,  we vallen amechtig voor de camper neer. ‘S-avonds zijn we uitgenodigd bij Nederlanders die we vorig jaar hebben leren kennen. Ze wonen al 18 jaar in Zuid-Afrika.  Ze werken al een tijdje niet meer. Ria doet veel vrijwilligerswerk en Wim rommelt ook een beetje. Een schitterend huis op de heuvel met achterin een zwembad en nog een patio waar je heerlijk kunt zitten. Daar gaan we eten. Leuke verhalen, we delen de passie voor reizen en lekker eten en wijnen. De avond vliegt voorbij.

De volgende dag hebben we een georganiseerde wijntoer in Robertson. Die hadden we in Nederland al geregeld. We worden op tijd opgehaald en vertrekken.

We bezoeken Springfield, Van Loveren (zeer bekend in Nederland),  en Zandvliedt . We zijn rond 3 uur terug en gaan ‘S-avonds pas weer laat eten bij een leuk plaatselijk restaurant,  waar het moeilijk is een plaatsje te bemachtigen. Ook al is de volgende reservering twee uur later en zijn wij allang al weg, dan nog geven ze je die tafel niet. Haha erg commercieel zijn ze niet ingesteld.

Maar we eten er heerlijk.

Na Montagu rijden we door. De bedoeling is naar de Kaap, Simontown.  Maar onderweg hebben we veel regen en wind. En in de Kaap is het niet veel beter. We besluiten niet naar de Kaap te rijden maar naar Stellenbosch te gaan, daar schijnt de zon. Lang leve de camper.  Je zit nergens aan vast en kunt dus gaan waar je wil. De camping vlakbij Stellenbosch waar we vorig jaar ook al stonden heeft nog plek. We blijven hier 4 nachten (ipv 3).

Bij de VVV vragen we na of we een wijntoer kunnen doen, dat kan. Ze belt iemand die de volgende dag al kan. We mogen zelf 4 wijnhuizen uitkiezen. Dat worden Tokara, Glennely, Warwick en Muratie. tokara is geweldig,  mooie wijnen die ook in Nederland verkrijgbaar zijn. We nemen twee flesjes dessertwijn en olijfolie mee. Glennely valt tegen, Warwick heeft goede wijnen en een heerlijk kaasplankje. Bij Muratie doen we een proeverij met chocolade erbij. Niet indrukwekkend.

We hebben al met al een hele leuke dag en zijn pas weer laat terug.

Zaterdag willen we een toer doen die we donderdag hadden willen doen: de punt van de Kaap in. Helaas zit ook nu na een zonnig begin, het weer niet mee en moeten we halverwege afhaken.  De wind is zo hevig dat we bijna de weg afgeblazen worden.

Zondag gaan we een tweede poging doen om Waterkloof-winery te bezoeken. De dagen ervoor was het te slecht weer. Helaas is er nu een event waardoor we wel wijn kunnen proeven maar niet in hun wijnhuis. Wel leuk maar de entourage mist. ‘S-avonds gaan we lekker uit eten in Stellenbosch.

Maandag vertrekken we op tijd en ontbijten we ergens onderweg. We leveren de camper in en zijn op tijd in het hotel. De tassen moeten worden heringepakt.:stuck_out_tongue_winking_eye: We hebben weer van Zuid-Afrika genoten, zijn weer wijzer geworden. De afgelopen dagen heeft het geregend, zuid-afrika huilt om ons vertrek. Veel gezien en beleefd. Misschien tot volgend jaar. Nu wachten we op het vliegtuig en gaan bijna offline. We zien jullie morgen weer.Groetjes Mart en Minca

• 11 Maart 2019 - 15:15

Jan En Marja Komen:

Ja en dan zit het er zomaar weer op.............................. jammer,
    maar jullie komen wel met een koffer vol mooie en heerlijke herinneringen terug!
    We hebben jullie verhalen met genoegen gelezen en hebben genoten van de mooie foto’s.
    Goeie reis en welkom weer in Nederland!
    Groetjes Jan en Marja