Zuid-Afrika deel 2 - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika deel 2 - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika deel 2

02 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

De laatste dag in Addo hebben we echt een mazzel. Terwijl we ergens rijden, steekt er een groep olifanten over. Met nog een heel kleintje erbij die niet weet wat het met het slurfje moet. En staat nog wankel op de pootjes. Nog niet zo oud dus. We denken dat ze naar een waterhole gaan, dus rijden we daar naartoe. Die groep zien we niet maar wel twee andere groepen. Ze drinken wat en soms gooien ze water over zich heen. De kleintjes borrelen vooral in het water, wat ze een tik van hun moeder oplevert,  je speelt niet met je drinken:grinning:.

Als we richting uitgang rijden, zien we onder een boom twee leeuwinnen liggen. Wel ver weg. En later zien we nog een leeuw onder een boom liggen. Dat is mazzel hebben.

Na Addo rijden we door naar Jeffreys Bay.  Dat is een plaatsje aan de kust, surfers paradise. Dat gaan wij niet doen, maar we gaan wel lekker uitwaaien. De camping is bijna leeg als we aankomen,  maar vult zich lekker, terwijl we een boekje lezen voor de camper, met uitzicht op zee. ‘S-avonds gaan we lekker eten bij Kitchen Windows. Mooi uitzicht op het strand en lekkere vis. Voor Mart hebben ze een biefstukje. Een lekkere fles wijn erbij en wij zijn happy.

De volgende dag willen we kijken hoever we de Baviaanskloof in kunnen rijden. Het eerste stuk mag je nog met je gewone auto in, maar na verloop van tijd mag je alleen met een 4*4 doorrijden.  We steken aan bij een Bistro Tolbos in Patensie, daar hebben ze meer informatie.

We moeten volgens hen tot de ingang van het reservaat kunnen rijden. Wel een gravelweg, maar dat moet kunnen. We zouden ook bij de camping Bruintjieskraal kunnen kamperen.  We gaan op weg. Het is een mooie route, veel overhangende bergwanden, een ravijn langs de weg en veel bochten. En gravel…. Maar we komen bij de camping bruintjieskraal. Daar kunnen we kamperen in de natuur : geen stroom,  wel een douche en wc (met bruin water), dus we zijn aangewezen op ons gaspitje en batterijen van de camper. Dat lukt. Heerlijk rustig, je hoort alleen het riviertje dat langs stroomt, en de vogeltjes. ‘S-avonds zie je echt de sterren (helaas geen foto kunnen maken) en het is stil, oorverdovend stil. Heerlijk.

‘S-morgens rijden we weer langzaam de kloof uit, terug naar Jeffreys Bay.  We kunnen weer terecht op de camping.

‘S-avonds gaan we op weg naar Nina's real food. We lopen op de ‘stoep’ en op een rare manier verstapt Minca zich, zwikt haar enkel, hangt zwaar aan Mart waardoor deze ook valt. Gevolg: Mart geschaafde en bebloede elleboog en benen, Minca verzwikte en dikke enkel. Volgens Mart een ‘moordaanslag’ omdat hij een zwieper richting weg kreeg. Mart hoorde de auto's al op zich af razen. Dat valt allemaal mee, maar ik moet het natuurlijk wel de rest van de vakantie en daarna horen:wink:. Er zijn hele aardige mensen die het zien gebeuren en ons een lift naar het restaurant geven. S-avonds nemen we een taxi terug.  We likken onze wonden en Minca zit 3 dagen met het pootje omhoog. Mart heeft een schaafwond…

De volgende dag gaan we op weg naar Oudtshoorn in de kleine Karoo. Lekker warm, zo'n 32 graden. Daar blijven we 3 nachten. Even een dagje bijkomen bij de camper.

Vandaag gaan we naar Cango Caves. We willen de rondleiding doen en gaan daar zo naar toe.

Hoe dat was, lezen jullie de volgende keer.

Groetjes Mart en Minca

• 05 Maart 2019 - 15:56

Gerda:

Leuke foto's weer.

Jullie genieten dus weer volop.
    Jammer van je pootje, hoop dat het niet te veel beperkt in wat jullie nog zien wilden.
    Geniet nog van het laatste weekje, helaas is de aftelling al begonnen.

Nog ff niet aan denken maar.

Groetjes Arie en Gerda

• 08 Maart 2019 - 14:11

Karin & Eric:

Wat een prachtige foto's weer.
    Een mooi verhaal erbij. Jullie genieten weer volop en ik ook van het verhaal. Ik hoop dat je niet te lang met je voet zit want dat zou wel erg jammer zijn.
    Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes Karin & Eric

• 10 Maart 2019 - 07:53

Hans En Tiny:

Hallo Mart en Minca,
    We zien dat jullie weer in jullie geliefde land zijn. Wij genieten dan weer van de mooie foto's!!
    Toch "geluk" gehad van

• 10 Maart 2019 - 08:06

Tiny Van Doorn:

Helaas drukte ik op een verkeerd knopje dus onderstaand het vervolg op:
    Geluk...….van de grotere camper waarschijnlijk omdat het groter formaat jullie meer ruimte zal verschaffen om de pijnlijke ledematen wat gemakkelijker te laten "rusten"! Hopelijk gaat het inmiddels wat beter.

Voor nu, geniet van de reis en van elkaar en hartelijk dank voor de mooie foto's.
    groetjes van
    Hans en Tiny