Zuid-Afrika Paarl - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika Paarl - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van MartenMinca - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika Paarl

Door: Mart en Minca

01 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Paarl

Op tijd opgestaan voorhet ontbijt want we worden opgehaald om de camper op te pikken. Natuurlijk allemaal op z'n Afrikaans, want de chauffeur is een half uur te laat. Gelukkig gaat het afhalen van de camper lekker snel, dankzij het goede voorwerk in NL. Met een uurtje staan we weer buiten.op naar Canal Walk Shopping Centre waar we boodschappen gaan doen (de beruchte T-bone steak) en een luie stoel gaan kopen. De stoelen die standaard bij de camper zitten, zijn geen luierstoelen. Onderweg naar het winkelcentrum zien we de tafelberg en de leeukop (lions' head) mooi in de zon staan. de Leeukop is een berg tussen de Tafleberg en Seinheuwel in. De berg komt tot 669 m boven zeeniveau. De piek is onderdeel van het Nationaal park tafelberg en kun je beklimmen.
Na het shoppen gaan we naar Fairview. Dat is een winefarm met een geitenboerderij erbij. Ze hebben een restaurantje en je kunt er wijntastings doen. Dat laatste hebben we overgeslagen, wel lekker geluncht. Daarna nog wat wijn ingeslagen en wat kaasjes voor bij de Braai (bbq).
Rond half vier komen we bij de camping Berg River resort. Ze hebben nog een plekje, oftewel er is plaats genoeg. We mogen gaan staan waar we willen.
Daarna in de relaxstand. Boekje erbij colaatje en de braai aansteken.

• 01 Februari 2017 - 19:25

Marja Komen:

Hallo Mart en Minca,

Volgens mij hebben jullie het nu al naar jullie zin. Het ziet er allemaal prima uit. En af en toe vieren jullie ook echt vakantie. Helemaal goed!
    En Minca, het valt toch wel mee he, zo'n verslagje schrijven!

Groetjes Jan en Marja

• 02 Februari 2017 - 11:27

Jan Komen:

Hallo Martien en Minca , heel leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in het verre Zuid Afrika.
    Met de foto's erbij krijgen we een helemaal een indruk van jullie welverdiende vakantie.

Gr. Jan

• 02 Februari 2017 - 11:48

Anne-Riet:

Super leuk om een stukje met jullie mee te reizen.